Πήγαμε, είδαμε τον Nick Cave στο Release Athens

Πήγαμε, είδαμε τον Nick Cave στο Release Athens


Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Ο Nick Cave έκλεισε το κανονικό set του με ένα συγκλονιστικό, δεκαπεντάλεπτο ύμνο, το «Hollywood», τραγουδώντας «Everybody's losing someone / Everybody's losing someone». Μία γκόσπελ σπαραχτική μελωδία, για τον θάνατο, που σε εγκλώβιζε μέσα της και δεν έπαιρνες ανάσα...

Ο Nick Cave χθες, έδωσε μία από τις καλές του συναυλίες στην Ελλάδα. Η σύγκριση, όπως καταλαβαίνετε, γίνεται με τις άλλες εμφανίσεις του στη χώρα μας διότι είναι πολλές και συχνές. Η αλήθεια είναι ότι δεν πήγα και με φουλ όρεξη χθες, τον έχουμε δει επανειλημμένα το τελευταίο διάστημα και τον χορτάσαμε κατά κάποιο τρόπο. Όμως, κάθε φορά είναι διαφορετική. Ξεχωριστή. Και μπαίνεις εντελώς μέσα στον κόσμο του. Έστω και από τη μέση -περίπου- της συναυλίας και μετά.

Δυόμιση ώρες έπαιξε, βγήκε στις 9 ακριβώς με το Get Ready for Love, σε φάση κουστουμαρισμένος και γραβατωμένος. Άμεση η επικοινωνία του με το κοινό, από το δεύτερο-τρίτο τραγούδι βρέθηκε ανάμεσα τους να τραγουδάει (κυριολεκτικά) στα χέρια τους. Ο γνωστός Nick Cave που μας «αρπάζει» και μας «αιχμαλωτίζει». Τα fucking Athens ήταν απανωτά, ευχαριστημένος από την αποδοχή, ευτυχώς να λέμε που δεν φώναξε κάτι υπέρ του Ισραήλ και γλίτωσε το κράξιμο. Αυτό με το Ισραήλ και τον Nick Cave δεν χωνεύεται, έτσι;

Από τραγούδια, δεν αναμέναμε εκπλήξεις. Καταιγιστικό Tupelo, το Henry Lee το είπε μαζί με μία από τις γκόσπελ τραγουδίστριές του, το Papa Won't Leave You, Henry το απογείωσε, το The Weeping Song το κράτησε για το encore. Είπε και το The Mercy Seat εννοείται, ακουστικά στην αρχή, «κανονικά» στη συνέχεια.

Πάνω από 12 χιλιάδες θεατές χθες στην πλατεία Νερού, ο Cave διαθέτει πιστό κοινό που τον ακολουθεί πάντα. Ο μαραθώνιος συνεχίζεται στο φετινό Release Athens, πάμε απόψε για Gorillaz με μιλιούνια από κόσμο και ο Θεός βοηθός.